Voorwaarden

Festium is een handelsnaam van Cosmos group bv

Maatschappelijke zetel: Ambachtslaan 1049 - 3990 Peer - België, E-mail: info@festium - Tel.:+32 11 64 28 91

Ondernemingsnummer: BE 0890.614.507 

Op festium.be vindt u een ruim en gevarieerd aanbod aan feestmaterialen en toebehoren.

Op deze pagina vindt u enkele aandachtspunten en onze algemene voorwaarden. Gelieve deze even door te nemen.


BIJ AFHAAL FEESTMATERIALEN

- Vergeet uw identiteitskaart niet. We hebben deze nodig om te verifiëren in ons verhuursysteem.

- Ook indien u zelf de goederen niet komt ophalen dient u de naam van de persoon door te geven welke zich hier aanbiedt met zijn of haar paspoort.

- Zorg voor voldoende groot transport. De transportafmeting van de attracties vindt u op onze website. Voor feestartikelen bent u zelf verantwoordelijk voor het goed laden en lossen van de artikelen. Zorg dus best voor aangepast transport en de nodige voorzieningen. Glaswerk en porselein mag nooit vervoerd worden in een aanhangwagen. De kans op breuk is dan relatief groot.

- U dient de gehuurde materialen in goede staat en degelijk ingepakt terug te bezorgen op het afgesproken tijdstip.

- Indien er schade is toegebracht aan de materialen bent u hiervoor verantwoordelijk en zijn de herstelkosten voor uw rekening. Deze kosten worden geraamd middels een bestek.

- Indien er artikelen ontbreken of ze zijn onherstelbaar worden hiervoor kosten in rekening gebracht. Deze kosten zijn onmiddellijk betaalbaar bij terug bezorging. Indien binnen de week de artikelen worden geretourneerd op ons adres, ontvangt u het betaalde bedrag terug. Een overzicht van de te betalen bedragen liggen ter inzage in ons kantoor, zijn op verzoek verkrijgbaar per e-mail en kan u inzien op onze website.

- Indien u een springkasteel of tent plaatst op een andere ondergrond dan gras of steen (bijv. zand, kiezel e.d. ) dient u ons hiervan op de hoogte te brengen. Extra maatregelen zijn dan immers nodig om beschadigingen te voorkomen.

- U dient de springkastelen en/of tenten degelijk te verankeren. U krijgt hiervoor de nodige materialen mee.

- porselein en glaswerk moet niet afgewassen worden. Wel vragen we u om drank- en etensresten te verwijderen.



BIJ LEVERING FEESTMATERIALEN

- Zorg dat u of iemand van de organisatie aanwezig is op het afgesproken leveruur zodat we onmiddellijk de opdracht kunnen uitvoeren.

- Zorg voor een voldoende grote doorgang. Een gemiddelde transportkar heeft een breedte van ongeveer 80cm.

- indien de los- laadplaats verder weg ligt dan 50m van de plaats van opstelling dient de huurder hulp te voorzien van minimaal 1 persoon. Leveringen geschieden steeds op het gelijkvloers.

- Bij grote bestellingen worden de tafels en stoelen in transportkarren geleverd. Deze karren blijven ter plaatse. U dient er zorg voor te dragen dat de goederen terug op een ordelijke wijze in deze karren geplaatst worden voor ophaling. Indien ze niet op karren worden geleverd dienen de artikelen gestapeld klaar te staan op het afgesproken tijdstip zodat ze door de chauffeur makkelijk geladen kunnen worden.

- Porselein en glaswerk wordt in bakken geleverd. Op de bakken staat vermeld welk soort artikel hierin verpakt mag worden. Gelieve dit op deze manier terug klaar te zetten voor de chauffeur zodat het aantal stuks makkelijk kan nageteld worden.

- Indien we de goederen nog moeten verzamelen worden hiervoor extra kosten aangerekend.

- Porselein en glaswerk moet niet afgewassen worden. Wel vragen we u om drank- en etensresten te verwijderen.

- Indien er schade is toegebracht aan de artikelen bent u hiervoor verantwoordelijk en zijn de herstelkosten voor uw rekening. Deze kosten worden geraamd middels een bestek.

- Indien er zaken gebroken zijn worden deze bij ophaling aangerekend. Een prijslijst hiervan heeft de chauffeur bij ter inzage.

- Indien er artikelen ontbreken worden hiervoor kosten in rekening gebracht. Deze kosten zijn onmiddellijk betaalbaar bij ophaling. Indien binnen de week de artikelen worden geretourneerd op ons adres, ontvangt u het betaalde bedrag terug.


BETALINGEN

- U kan uw bestelling onmiddellijk online betalen bij reservatie.  Dit kan middels Bancontact, Visa, Mastercard of Ideal.  Indien u de goederen wenst te laten leveren kan u ook betalen aan de chauffeur.  Let wel, dit kan enkel cash!  Indien u de goederen zelf komt afhalen kan u ook ter plaatse bij afhaling betalen.  Dit kan met bancontact of cash.

- Betaling op factuur kunnen enkel mits onze goedkeuring en indien u een gemeente of overheidsinstelling bent.  U kan ons hiervoor contacteren per mail of telefonisch.  We kunnen dit dan actief maken binnen uw account op onze site. 

- Let op: er worden geen goederen meegegeven indien de betaling niet vooraf of bij afhaal/levering van de goederen wordt uitgevoerd.


WIJZIGINGEN BESTELLING

Tot 7 dagen op voorhand kan u uw reservatie wijzigen indien u wenst te minderen in aantallen (bijv. borden, glazen, bestek, stoelen en dit met een maximum van 20%).  Voor aantallen groter dan 20% verwijzen we u naar het punt annulaties.  Indien u reeds online betaald heeft zal het bedrag terug aan u worden overgemaakt op de rekening waarmee u dit aan ons voldaan heeft op het moment van reservatie.  

Vermeerderen in aantallen is mogelijk tot 1 dag voor uw huurdatum en zolang er voldoende voorraad beschikbaar is.  Wijzigingen kunnen niet online gebeuren, hiervoor mag u ons contacteren op het nummer 011/64 28 94 of mailen naar verhuur@festium.be



ANNULATIES

Indien u graag uw bestelling annuleert dan is dit mogelijk aan de volgende voorwaarden:

-  U kan tot 14 dagen voor uw afhaal/leverdatum kosteloos annuleren.

-  Annulaties vanaf 14 dagen voor uw huurdatum: 50% van de totale huurwaarde van de materialen wordt in rekening gebracht.
- Annulaties binnen de 7 dagen voor uw huurdatum: 100% van de totale huurwaarde van de materialen wordt in rekening gebracht.

- U kan steeds (maar wel ten laatste 48u voor uw huurdatum) kosteloos uw reservatie verzetten naar een andere huurdatum. U ontvangt dan van ons een tegoedbon welke 1 jaar geldig blijft. Zo recupereert u 100% van de gemaakte kosten.  Let wel: deze dient in 1 keer opgenomen te worden.

- Vermeerderen in aantallen is mogelijk tot 1 dag voor uw huurdatum en zolang er voldoende voorraad beschikbaar is.

- Minderen in aantallen kan tot 7 dagen voor uw huurdatum (bijv. borden, glazen, bestek, stoelen) We vragen wel om dit te beperkten tot een maximum van 20%, probeer dus op voorhand een realistische inschatting te maken). 

Indien u reeds online betaald heeft zal het bedrag terug aan u worden overgemaakt op de rekening waarmee u dit aan ons voldaan heeft op het moment van reservatie.   Wijzigingen kunnen niet online gebeuren, hiervoor mag u ons contacteren op het nummer 011/64 28 94 of mailen naar info@festium.be


Annulatie Stretchtenten:

Omdat onze stretchtenten worden aangeleverd en opgebouwd door een externe firma, gelden hiervoor andere annulatieregels:

Elke annulering van de volledige of gedeeltelijke huur moet per e-mail gebeuren. In deze gevallen, en bij opzegging van de overeenkomst ten nadele van de verhuurder, moet de huurder een schadevergoeding van 25% van het totale huurbedrag betalen. Deze vergoeding dekt onder andere vaste en variabele kosten en winstderving, maar de verhuurder kan een hogere schade eisen als die kan worden aangetoond. Als de annulering binnen 7 dagen voor de start van de huur plaatsvindt, bedraagt de schadevergoeding 50% van het totale huurbedrag.